ASA-lift

Laravel, Concept, Innovative, OCR

Reservedele – on site

ASA-lift er en veletableret virksomhed, der bygger unikke landbrugsmaskiner, som anvendes over hele verden. Hver maskine er specialbygget, og hver har sine egne unikke reservedele. Da maskinerne distribueres via partnere, og da maskiner ofte kan skifte ejere, er det ikke altid let at opretholde et link mellem producenten, ASA-lift, og de brugere, der dagligt betjener maskinerne. Det scenarie, som ASA-lift gerne vil løse, er, at det skal være let for en person, der betjener en maskine, at bestille reservedele. Idéen var at bygge en simpel mobil løsning, der ville være let at bruge for slutbrugeren, og simpel at lancere uden at skulle omskrive eksisterende datasystemer.

Link via QR-kode

ASA-lift havde idéen om, at de ville placere en QR-kode på deres maskiner, og at QR-koden skulle linke til en simpel mobiltelefon-/webbaseret løsning, hvorfra reservedele kunne anmodes. QR-koden skulle være unik for hver maskine, så brugeren blot skal klikke og direkte gennemse unikke dele til sin egen maskine: 1. Scan QR-koden, 2. Find delen (via tegninger), 3. Tilføj delene til en simpel kurv, 4. Kontroller at ejer/bruger information er opdateret, 5. Send anmodningen.

En teknisk udfordring

Idéen blev præsenteret for Dandesign, og sammen skulle vi finde en løsning for, at dette kunne implementeres. Her skulle hovedsageligt ét problem tages hånd om: Data og tegninger for hver maskine var i PDF-format. Da en PDF ikke er et godt udgangspunkt for en webshop-lignende funktion, skulle vi konvertere den til en brugbar datastruktur. Vi kom på idéen om at bruge OCR (en teknologi, der genkender tekst inden i et digitalt billede) til at genkende og hente reservedels-id’er fra PDF’en, som vi så ville matche med en tabel over alle reservedele. Vi testede derefter et simpelt mobilt interface, hvor brugeren kunne se PDF-tegningen og derfra nemt anmode om delene. Alt skulle være let at bruge fra enhver smartphone, og uden behov for at logge ind/registrere. Men som en sikkerhedsforanstaltning blev det besluttet, at brugeren skulle kende det telefonnummer, der var registreret for produktet.

0
0
image
https://dandesign.dk/wp-content/themes/hazel/
https://dandesign.dk/
#b8b8b8
style1
paged
Loading posts...
/var/www/clients/client1/web28/web/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
on
yes
yes
off
off
off
da